Тема 6
Складання індивідуальної програми розвитку дитини-дошкільника: зміст та завдання індивідуального підходу до навчання дошкільників математики
Індивідуально-диференційований підхід розкривається на основі досліджень (Н. Баглаэва, Т. Дейніченко, Л.Зайцева, В.Кузьменко, Т.Степанова).
Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:
- Що таке індивідуальний підхід? Що таке індивідуалізація?
- Що таке диференційований підхід? Що таке диференціація?
- Чим відрізняється внутрішня диференціація від зовнішньої?
- У чому особливість проведення занять з урахуванням рівня математичного розвитку дітей дошкільного віку за внутрішньою диференціацією?
- Що передбачає дозована допомога?
- Який зміст поняття «ініціювання»?
- У чому особливість співробітництва?
- Які варіанти внутрішньої диференціації можна використовувати на заняттях з математики?
- У чому полягають переваги та недоліки індивідуальної, групової та колективної форм навчання?
- Як здійснити оптимальний вибір форми навчання?
- Що означає поняття «системна діагностика»?
- Яке значення системної діагностики в навчанні дітей математики?
- Які необхідні умови для проведення діагностики?
- Як скласти індивідуальну програму математичного розвитку дитини?
- Як ефективно провести заняття з математики з урахуванням індивідуальних особливостей дітей?
Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:
- Проводити системну діагностику рівня сформованості математичної компетентності дітей дошкільного віку.
- Організовувати заняття за внутрішньою диференціацією.
- Створювати індивідуальну програму розвитку кожної дитини.
- Використовувати для індивідуального розвитку дитини дидактичну технологію «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку» (робочий зошит, методичний посібник).