Тема 18
>Формування у дітей дошкільного віку уявлень про форму: сенсорний та геометричний шлях

Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:

  1. У чому особливість ознайомлення дітей дошкільного віку з геометричними фігурами за сенсорним та геометричним шляхом?
  2. Які основні елементи геометричних фігур мають виділяти діти?
  3. Як правильно показувати характерні елементи геометричної фігури (вершина, кут, сторона)?
  4. Чому діти називають фігуру, проте не можуть довести свою думку?
  5. Чому діти не можуть утворити клас фігур, які мають різний колір, величину або зроблені з різних матеріалів?
  6. Чим відрізняється коло від круга?
  7. Чи можна назвати квадрат прямокутником?
  8. Чим відрізняється ромб від квадрата?
  9. Яка послідовність ознайомлення з геометричною фігурою?
  10. Чому потрібно узгоджувати тему «ознайомлення з геометричними фігурами» з темою «кількість»?
  11. Які помилки допускають педагоги під час ознайомлення дітей з кулею, колом, кругом?
  12. Чому необхідно вчити дітей моделювати геометричні фігури за заданим елементом?

Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:

  1. Перекладати наукові поняття «коло», «круг», «квадрат» та інші в уявлення, які за змістом відповідають науковому поняттю.
  2. Ознайомлювати дітей з геометричними фігурами на основі аналізу їх характерних елементів.
  3. Правильно показувати вершину, кут, сторону фігури.
  4. Вчити дітей моделювати геометричні фігури.
  5. Вчити дітей визначати форму предмета орієнтуючись на геометричну фігуру як еталон.
  6. Створювати практичні ситуації, які можна розв’язати за допомогою знань про геометричні фігури.
  7. Використовувати для ознайомлення дітей з геометричними фігурами завдання з дидактичної технології «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».