Тема 16
Навчання дітей дошкільного віку складати та розв’язувати арифметичні задачі: змістовний та формальний шлях

Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:

1.Чи потрібно дітей дошкільного віку вчити розв’язувати арифметичні задачі?

  1. З якими типами задач доцільно ознайомлювати дитину дошкільного віку?
  2. Що означає вислів у програмах «розв’язання задач на додавання та віднімання»?
  3. У чому полягає особливість використання різних видів задач?
  4. Як пояснити дитині, що таке арифметична задача?
  5. Як навчити дитину розуміти спосіб розв’язання не однієї задачі, а певного класу задач?
  6. Чому не можна під час розв’язання арифметичних задач орієнтувати дитину на слова тексту («прилетіли», «приїхали», «віддали», «відрізали» тощо)?
  7. Чим відрізняється формальний і змістовний шлях розв’язання арифметичних задач?
  8. Яка роль моделі «ціле-частина» у навчанні дитини вибору способу розв’язання арифметичних задач?
  9. Які особливості потрібно враховувати під час навчання дітей складання та розв’язання арифметичних задач?

Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:

  1. Перекладати наукові поняття «задача», «обчислення», «умова» та інші в уявлення, які за змістом відповідатимуть науковому поняттю.
  2. Створювати практичні ситуації, які можна розв’язати за допомогою знань про арифметичні задачі.
  3. Навчати дитину складати арифметичні задачі на знаходження суми, остачі та обернені.
  4. Навчати дитину обирати спосіб розв’язання арифметичної задачі.
  5. Використовувати схеми та модель «ціле-частина» для навчання дітей складанню та розв’язанню арифметичних задач.
  6. Здійснювати міжпредметні зв’язки (зв’язок змісту арифметичних задач з природою, предметним та соціальним довкіллям).
  7. Використовувати для навчання дітей складати та розв’язувати арифметичні задачі завдання з дидактичної технології «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».