Тема 14
Особливості формування кількісних уявлень у дітей дошкільного віку

Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:

  1. Які особливості формування уявлень про множини у дітей дошкільного віку?
  2. Чи можна одразу знайомити дітей з числами, без ознайомлення з множинами?
  3. У чому важливість дочислового періоду?
  4. Чому діти не можуть порівнювати суміжні числа (більше на один, менше на один)?
  5. Чим відрізняється число від цифри?
  6. Чи можна визначати кількість предметів за допомогою порядкової лічби?
  7. Яка мета кількісної лічби?
  8. Яка мета порядкової лічби?
  9. У чому складність відліку предметів?
  10. Чим відрізняється лічба від обчислення?
  11. Яка мета ознайомлення дітей з утворенням числа?
  12. Чим відрізняється поняття «утворення числа» від «склад числа з одиниць»?
  13. Як ознайомити дітей з операціями з множинами?
  14. Яке значення мають логічні блоки А. Столяра в ознайомленні з множинами?

Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:

  1. Формувати уявлення про множини (контрастні – один-багато; суміжні – більше на один, менше на один).
  2. Вчити дітей утворювати числа першого десятка (другого десятка).
  3. Створювати умови для оволодіння дітьми кількісною й порядковою лічбою.
  4. Бачити та виправляти помилки дітей під час лічби.
  5. Знайомити дітей з операціями з множинами (об’єднання, вилучення, перетин).
  6. Конструювати навчальні та практичні ситуації для формування кількісних уявлень.
  7. Використовувати для формування кількісних уявлень завдання з дидактичної технології «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».