Тема 9
Роль моделей та моделювання в навчанні дітей дошкільного віку математики

Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:

  1. Що означає поняття «модель»?
  2. Чому модель є активним методом навчання дітей дошкільного віку математики?
  3. Які механізми лежать в основі активних методів навчання?
  4. У чому перевага моделей перед статичною наочністю?
  5. Які зв’язки може розкрити моделювання дитині в об’єкті, який вивчається?
  6. Як можна використовувати моделі та моделювання в ознайомленні дітей дошкільного віку з математичними поняттями?
  7. Які моделі використовуються для ознайомлення з поняттям «кількість»?
  8. Чому необхідно використовувати під час ознайомлення з задачами модель «ціле-частина»?
  9. У чому особливість моделювання під час ознайомлення з поняттям «величина».
  10. Яка роль моделювання в ознайомленні дітей з геометричними фігурами?
  11. Які моделі сприяють оволодінню дітьми уявлень про простір?
  12. У чому особливість моделей, як опосередкованого способу ознайомлення з різними часовими інтервалами?

Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:

  1. Навчати дітей кодувати та декодувати математичні знання за допомогою схем.
  2. Використовувати моделі для узагальнення математичних знань.
  3. Використовувати моделі для розкриття дітям відношень: кількісних, просторових, часових, причинно-наслідкових, послідовності.
  4. Моделювати ситуації з математичним змістом для усвідомлення математичних знань.
  5. Використовувати для оволодіння дітьми математичними знаннями та розвитку їхнього мислення моделі та моделювання з дидактичної технології «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».