Тема 17
Формування уявлень про величину у дітей дошкільного віку:  прийоми накладання, прикладання, за допомогою третього; вимірювання умовною мірою

Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:

  1. Які властивості величини потрібно враховувати під час ознайомлення дітей з цією темою?
  2. У яких смислах використовується поняття «величина»?
  3. Якими параметрами характеризується розмір предметів?
  4. За допомогою яких прийомів потрібно вчити дітей порівнювати предмети за розміром?
  5. Які основні помилки допускають педагоги під час порівняння предметів за величиною?
  6. Чому потрібно вчити дітей порівнювати предмети за допомогою вимірювання умовною мірою?
  7. Чи вимірюють діти в закладі дошкільної освіти лінійкою? Якою має бути лінійка для дошкільників?
  8. Які етапи вимірювання сприяють формуванню усвідомлених уявлень про розмір предметів?
  9. Які помилки допускають діти в техніці вимірювання сипких, рідин, розміру предметів?
  10. Які об’єкти потрібно вчити вимірювати першими – сипкі, рідини чи розмір предметів?
  11. Яка залежність параметру предмету від розміщення його в просторі?
  12. Як визначити, де у предмета довжина, висота, ширина?

Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:

  1. Перекладати наукові поняття «порівняння за шириною», «порівняння за довжиною», «порівняння за висотою» та інші в уявлення, які за змістом відповідають науковому поняттю.
  2. Використовувати для навчання дітей порівнювати розмір предметів прийоми накладання, прикладання, третій предмет.
  3. Використовувати етапи навчання дітей вимірюванню.
  4. Ознайомлювати з технікою вимірювання сипких, рідин, розміру предметів.
  5. Навчати дітей вимірювати умовною мірою та «лінійкою».
  6. Створювати практичні ситуації, які можна розв’язати за допомогою знань про величину.
  7. Використовувати для навчання дітей порівнянню предметів за величиною завдання з дидактичної технології «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».