Тема 15
Підготовка до обчислювальної діяльності

Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:

  1. Який зміст поняття «обчислювальна діяльність»?
  2. Коли починати навчати дітей обчислювальної діяльності?
  3. На якому матеріалі вчити дітей обчислювальній діяльності (на задачах чи прикладах)?
  4. Які знання дітям знадобляться для обчислювальної діяльності?
  5. У чому полягає сутність ознайомлення дітей зі складом числа з одиниць? Для чого потрібно вивчати цю тему?
  6. Де діти використають знання складу числа з двох менших?
  7. На якому матеріалі краще знайомити дітей зі складом числа з двох менших? Чому?
  8. Яку роль відіграє уміння дитини ділити ціле на частини в обчислювальній діяльності?
  9. Які прийоми ознайомлення з цифрою є ефективними?
  10. Використання якого прийому ознайомлення з цифрою попередить помилки дітей під час вивчення схожих за будовою цифр (1, 4 і 7; 3 і 8; 6 і 9;; 2 і 5)?
  11. Чи потрібно дітей вчити писати цифри в закладі дошкільної освіти?
  12. Які завдання сприяють підготовці руки дитини до письма?
  13. Чи потрібно в закладі дошкільної освіти використовувати прописи? Чому?

Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:

  1. Перекладати наукові поняття «склад числа з одиниць», «склад числа з двох менших», «цифра» та інші в уявлення, які за змістом відповідатимуть науковому поняттю.
  2. Створювати практичні ситуації, які можна розв’язати за допомогою знань про склад числа.
  3. Ознайомлювати дітей зі складом числа з одиниць.
  4. Навчати дітей складати числа з двох менших та розбивати числа на два менших.
  5. Правильно аналізувати будову цифри.
  6. Використовувати прийоми ознайомлення з цифрою для розвитку вміння аналізувати та синтезувати, робити умовисновки.
  7. Формулювати узагальнювальні запитання.
  8. Показувати дітям узагальнений спосіб поділу цілого на рівні частини шляхом згинання предметів та якщо їх не можна зігнути.
  9. Використовувати для підготовки дітей до обчислювальної діяльності завдання з дидактичної технології «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».