Тема 9
Роль моделей та моделювання в навчанні дітей дошкільного віку математики
Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:
- Що означає поняття «модель»?
- Чому модель є активним методом навчання дітей дошкільного віку математики?
- Які механізми лежать в основі активних методів навчання?
- У чому перевага моделей перед статичною наочністю?
- Які зв’язки може розкрити моделювання дитині в об’єкті, який вивчається?
- Як можна використовувати моделі та моделювання в ознайомленні дітей дошкільного віку з математичними поняттями?
- Які моделі використовуються для ознайомлення з поняттям «кількість»?
- Чому необхідно використовувати під час ознайомлення з задачами модель «ціле-частина»?
- У чому особливість моделювання під час ознайомлення з поняттям «величина».
- Яка роль моделювання в ознайомленні дітей з геометричними фігурами?
- Які моделі сприяють оволодінню дітьми уявлень про простір?
- У чому особливість моделей, як опосередкованого способу ознайомлення з різними часовими інтервалами?
Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:
- Навчати дітей кодувати та декодувати математичні знання за допомогою схем.
- Використовувати моделі для узагальнення математичних знань.
- Використовувати моделі для розкриття дітям відношень: кількісних, просторових, часових, причинно-наслідкових, послідовності.
- Моделювати ситуації з математичним змістом для усвідомлення математичних знань.
- Використовувати для оволодіння дітьми математичними знаннями та розвитку їхнього мислення моделі та моделювання з дидактичної технології «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».