Тема 15
Підготовка до обчислювальної діяльності
Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:
- Який зміст поняття «обчислювальна діяльність»?
- Коли починати навчати дітей обчислювальної діяльності?
- На якому матеріалі вчити дітей обчислювальній діяльності (на задачах чи прикладах)?
- Які знання дітям знадобляться для обчислювальної діяльності?
- У чому полягає сутність ознайомлення дітей зі складом числа з одиниць? Для чого потрібно вивчати цю тему?
- Де діти використають знання складу числа з двох менших?
- На якому матеріалі краще знайомити дітей зі складом числа з двох менших? Чому?
- Яку роль відіграє уміння дитини ділити ціле на частини в обчислювальній діяльності?
- Які прийоми ознайомлення з цифрою є ефективними?
- Використання якого прийому ознайомлення з цифрою попередить помилки дітей під час вивчення схожих за будовою цифр (1, 4 і 7; 3 і 8; 6 і 9;; 2 і 5)?
- Чи потрібно дітей вчити писати цифри в закладі дошкільної освіти?
- Які завдання сприяють підготовці руки дитини до письма?
- Чи потрібно в закладі дошкільної освіти використовувати прописи? Чому?
Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:
- Перекладати наукові поняття «склад числа з одиниць», «склад числа з двох менших», «цифра» та інші в уявлення, які за змістом відповідатимуть науковому поняттю.
- Створювати практичні ситуації, які можна розв’язати за допомогою знань про склад числа.
- Ознайомлювати дітей зі складом числа з одиниць.
- Навчати дітей складати числа з двох менших та розбивати числа на два менших.
- Правильно аналізувати будову цифри.
- Використовувати прийоми ознайомлення з цифрою для розвитку вміння аналізувати та синтезувати, робити умовисновки.
- Формулювати узагальнювальні запитання.
- Показувати дітям узагальнений спосіб поділу цілого на рівні частини шляхом згинання предметів та якщо їх не можна зігнути.
- Використовувати для підготовки дітей до обчислювальної діяльності завдання з дидактичної технології «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».