Тема 14
Особливості формування кількісних уявлень у дітей дошкільного віку
Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:
- Які особливості формування уявлень про множини у дітей дошкільного віку?
- Чи можна одразу знайомити дітей з числами, без ознайомлення з множинами?
- У чому важливість дочислового періоду?
- Чому діти не можуть порівнювати суміжні числа (більше на один, менше на один)?
- Чим відрізняється число від цифри?
- Чи можна визначати кількість предметів за допомогою порядкової лічби?
- Яка мета кількісної лічби?
- Яка мета порядкової лічби?
- У чому складність відліку предметів?
- Чим відрізняється лічба від обчислення?
- Яка мета ознайомлення дітей з утворенням числа?
- Чим відрізняється поняття «утворення числа» від «склад числа з одиниць»?
- Як ознайомити дітей з операціями з множинами?
- Яке значення мають логічні блоки А. Столяра в ознайомленні з множинами?
Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:
- Формувати уявлення про множини (контрастні – один-багато; суміжні – більше на один, менше на один).
- Вчити дітей утворювати числа першого десятка (другого десятка).
- Створювати умови для оволодіння дітьми кількісною й порядковою лічбою.
- Бачити та виправляти помилки дітей під час лічби.
- Знайомити дітей з операціями з множинами (об’єднання, вилучення, перетин).
- Конструювати навчальні та практичні ситуації для формування кількісних уявлень.
- Використовувати для формування кількісних уявлень завдання з дидактичної технології «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».