Тема 16
Навчання дітей дошкільного віку складати та розв’язувати арифметичні задачі: змістовний та формальний шлях
Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:
1.Чи потрібно дітей дошкільного віку вчити розв’язувати арифметичні задачі?
- З якими типами задач доцільно ознайомлювати дитину дошкільного віку?
- Що означає вислів у програмах «розв’язання задач на додавання та віднімання»?
- У чому полягає особливість використання різних видів задач?
- Як пояснити дитині, що таке арифметична задача?
- Як навчити дитину розуміти спосіб розв’язання не однієї задачі, а певного класу задач?
- Чому не можна під час розв’язання арифметичних задач орієнтувати дитину на слова тексту («прилетіли», «приїхали», «віддали», «відрізали» тощо)?
- Чим відрізняється формальний і змістовний шлях розв’язання арифметичних задач?
- Яка роль моделі «ціле-частина» у навчанні дитини вибору способу розв’язання арифметичних задач?
- Які особливості потрібно враховувати під час навчання дітей складання та розв’язання арифметичних задач?
Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:
- Перекладати наукові поняття «задача», «обчислення», «умова» та інші в уявлення, які за змістом відповідатимуть науковому поняттю.
- Створювати практичні ситуації, які можна розв’язати за допомогою знань про арифметичні задачі.
- Навчати дитину складати арифметичні задачі на знаходження суми, остачі та обернені.
- Навчати дитину обирати спосіб розв’язання арифметичної задачі.
- Використовувати схеми та модель «ціле-частина» для навчання дітей складанню та розв’язанню арифметичних задач.
- Здійснювати міжпредметні зв’язки (зв’язок змісту арифметичних задач з природою, предметним та соціальним довкіллям).
- Використовувати для навчання дітей складати та розв’язувати арифметичні задачі завдання з дидактичної технології «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».