Тема 1
Методика організації розвивальних занять з математики: зміст та складові
Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:
- Чи залишається заняття основною формою навчання?
- Чи дійсно заняття в закладі дошкільної освіти – це шкільна форма навчання?
- У чому особливість занять як спеціально організованої форми навчання?
- Чому заняття часто не цікаві дітям?
- Чому лунають заклики відмови від навчальних занять і заміна їх іншими формами (грою, заняттями-подорожами, заняттями на килимові тощо)?
- Які негативні сторони мають заняття-подорожі?
- Які негативні сторони мають заняття на килимові?
- Скільки дітей має бути на занятті?
- Від чого залежить кількість дітей на занятті?
- У чому полягає механізм засвоєння математичних понять дитиною дошкільного віку?
- Які складові заняття з математики? У чому їх особливість?
- У чому особливість розвивальних занять з математики?
- Якою має бути тривалість занять з математики?
- Що є одиницею навчання?
- У чому особливість навчального завдання та навчальної ситуації?
- Який математичний зміст краще брати на заняття?
- Чому необхідно формувати систему математичних понять?
Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:
- Організовувати розвивальне заняття з математики.
- Відрізняти навчальне заняття з математики від імітації заняття.
- Створювати умови для проведення занять з розумового розвитку.
- Здійснювати аналіз зошитів та посібників з заняттями , які є на книжковому ринку, за критеріями: відповідність змісту чинних програм розвитку дітей дошкільного віку, логіка викладу математичних понять, формування практичного досвіду, розвиток математичного мислення, зв’язок математики з іншими розділами програми та ін.
- Проводити розвивальні заняття з математики за дидактичною технологією «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку» (робочий зошит, методичний посібник).