Тема 17
Формування уявлень про величину у дітей дошкільного віку: прийоми накладання, прикладання, за допомогою третього; вимірювання умовною мірою
Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:
- Які властивості величини потрібно враховувати під час ознайомлення дітей з цією темою?
- У яких смислах використовується поняття «величина»?
- Якими параметрами характеризується розмір предметів?
- За допомогою яких прийомів потрібно вчити дітей порівнювати предмети за розміром?
- Які основні помилки допускають педагоги під час порівняння предметів за величиною?
- Чому потрібно вчити дітей порівнювати предмети за допомогою вимірювання умовною мірою?
- Чи вимірюють діти в закладі дошкільної освіти лінійкою? Якою має бути лінійка для дошкільників?
- Які етапи вимірювання сприяють формуванню усвідомлених уявлень про розмір предметів?
- Які помилки допускають діти в техніці вимірювання сипких, рідин, розміру предметів?
- Які об’єкти потрібно вчити вимірювати першими – сипкі, рідини чи розмір предметів?
- Яка залежність параметру предмету від розміщення його в просторі?
- Як визначити, де у предмета довжина, висота, ширина?
Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:
- Перекладати наукові поняття «порівняння за шириною», «порівняння за довжиною», «порівняння за висотою» та інші в уявлення, які за змістом відповідають науковому поняттю.
- Використовувати для навчання дітей порівнювати розмір предметів прийоми накладання, прикладання, третій предмет.
- Використовувати етапи навчання дітей вимірюванню.
- Ознайомлювати з технікою вимірювання сипких, рідин, розміру предметів.
- Навчати дітей вимірювати умовною мірою та «лінійкою».
- Створювати практичні ситуації, які можна розв’язати за допомогою знань про величину.
- Використовувати для навчання дітей порівнянню предметів за величиною завдання з дидактичної технології «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».