Тема 5
Формування цілісної картини світу в дітей дошкільного віку: зміст та завдання інтегрованого підходу в математичному розвитку дітей дошкільного віку
Інтегрований підхід розкривається на основі досліджень: діяльнісна інтеграція ( Ю. Колягін, О. Лосєв, А. Миронов, О. Савченко).
Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:
- У чому полягає особливість інтегрованого підходу в навчанні дітей математики?
- Чому потрібно надавати перевагу: інтеграції чи диференціації знань (предметним чи інтегрованим заняттям)?
- У чому ефективність предметних занять?
- Чим відрізняється системний підхід від інтегрованого?
- У чому полягає сутність комплексних, комбінованих занять?
- У чому полягає зміст поняття картина світу?
- Як інтегрувати знання з математики з навчальним матеріалом з інших розділів програми?
- Що має бути основою інтегрування знань з різних наук (природа, зображувальна діяльність тощо)?
- Які педагогічні умови сприяють формуванню системи математичних понять?
- Як побудувати інтегроване заняття?
- Який зміст та структура інтегрованого заняття?
Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:
- Виділяти систему істотних ознак в предметі.
- Перекладати наукові поняття з різних розділів програми вявлення, які за змістом відповідатимуть науковому поняттю.
- Створювати практичні ситуації, які можна розв’язати за допомогою знань.
- Характеризувати за допомогою математичних знань кількісну сторону довкілля (природного, предметного, суспільного).
- Складати інтегровані заняття з математичним змістом.
- Використовувати для формування у дитини системи знань дидактичну технологію «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку» (робочий зошит, методичний посібник).