Тема 20
Формування уявлень про простір у дітей дошкільного віку: на собі, від себе, від предметів, предмет від предмета, на площині.
Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:
- Чому дітям навіть у школі складно визначати просторові напрямки?
- Чи можна орієнтувати дітей під час запам’ятовування лівої та правої руки на предмети? Чому?
- Яку роль відіграє об’єкт (дитина, предмет) від якого дитина орієнтується, у визначенні напрямку?
- Чи змінюється напрям від зміни положення об’єкта (дитини, предмета) у просторі?
- Чим відрізняється орієнтування в просторі від орієнтування на площині?
- Які завдання сприяють формуванню уявлень дітей про основні просторові напрями?
- Які ігри сприяють формуванню в дітей уявлень про основні просторові напрями?
- У чому полягає складність оволодіння умінням орієнтуватися від іншої людини чи предмета?
- Які математичні поняття пов’язані з темою орієнтування в просторі?
- Які практичні ситуації сприятимуть формуванню дітей уявлень про простір?
- Як правильно формулювати інструкції дітям для виконання завдання?
- Яка роль схем у формуванні в дітей уміння орієнтуватися у просторі?
Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:
1.Перекладати наукові поняття «вперед-назад», «праворуч-ліворуч», «угору-вниз» та інші в уявлення, які за змістом відповідатимуть науковому поняттю.
- Формувати у дітей уміння орієнтуватися на собі, від себе, від інших об’єктів, об’єкт від об’єкту.
- Використовувати моделі під час викладення знань про простір.
- Створювати практичні ситуації, які можна розв’язати за допомогою знань про простір.
- Використовувати для ознайомлення дітей з різними просторовими напрямками завдання з дидактичної технології «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».