Тема 18
>Формування у дітей дошкільного віку уявлень про форму: сенсорний та геометричний шлях
Під час семінару висвітлюватиметься зміст таких питань:
- У чому особливість ознайомлення дітей дошкільного віку з геометричними фігурами за сенсорним та геометричним шляхом?
- Які основні елементи геометричних фігур мають виділяти діти?
- Як правильно показувати характерні елементи геометричної фігури (вершина, кут, сторона)?
- Чому діти називають фігуру, проте не можуть довести свою думку?
- Чому діти не можуть утворити клас фігур, які мають різний колір, величину або зроблені з різних матеріалів?
- Чим відрізняється коло від круга?
- Чи можна назвати квадрат прямокутником?
- Чим відрізняється ромб від квадрата?
- Яка послідовність ознайомлення з геометричною фігурою?
- Чому потрібно узгоджувати тему «ознайомлення з геометричними фігурами» з темою «кількість»?
- Які помилки допускають педагоги під час ознайомлення дітей з кулею, колом, кругом?
- Чому необхідно вчити дітей моделювати геометричні фігури за заданим елементом?
Практичні уміння, які Ви отримаєте після опрацювання матеріалу:
- Перекладати наукові поняття «коло», «круг», «квадрат» та інші в уявлення, які за змістом відповідають науковому поняттю.
- Ознайомлювати дітей з геометричними фігурами на основі аналізу їх характерних елементів.
- Правильно показувати вершину, кут, сторону фігури.
- Вчити дітей моделювати геометричні фігури.
- Вчити дітей визначати форму предмета орієнтуючись на геометричну фігуру як еталон.
- Створювати практичні ситуації, які можна розв’язати за допомогою знань про геометричні фігури.
- Використовувати для ознайомлення дітей з геометричними фігурами завдання з дидактичної технології «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».